Dieta białkowa i wysiłek fizyczny

Osoby, które zastanawiają się nad tym, czy nie skorzystać z możliwości stwarzanych przez dietę białkową doktora Dukana nie ukrywają, że brak obowiązku nieustannego śledzenia tabel kalorycznych jest wyjątkowo kuszącym argumentem. Żadna z nich nie powinna jednak zapominać o tym, że dieta białkowa nie może ograniczać się wyłącznie do przestrzegania zaleceń żywieniowych doktora Dukana. Jej skuteczność jest uzależniona również od naszej gotowości do podjęcia pewnego wysiłku fizycznego oraz od naszej systematyczności podczas jego wykonywania.

Już na wstępie warto jednak zauważyć, że Pierre Dukan nie podchodzi do ćwiczeń fizycznych w sposób, który charakteryzuje wielu innych twórców diet. Nie zaleca nam on między innymi przesadnego wysiłku fizycznego w czasie trwania pierwszej fazy diety, kiedy nasz organizm z trudem radzi sobie ze zmianami, jakie wprowadziliśmy do codziennego menu. Pierwsze dni diety białkowej muszą wiązać się z osłabieniem naszego organizmu, w czasie ich trwania nikt nie oczekuje więc od nas wizyt na siłowni i biegania wokół osiedla. Intensywny wysiłek fizyczny nie jest zresztą konieczny również w czasie trwania kolejnych faz diety, nie raz bowiem może on wyrządzić nam więcej szkód niż korzyści.

Osoby zmagające się z problemem dużej nadwagi zazwyczaj unikają ruchu. Najczęściej pytane o przyczyny takiego stanu rzeczy tłumaczą się siedzącym trybem życia oraz nieustannym brakiem czasu na aktywność fizyczną, bardzo często okazuje się jednak, że ich opory mają podłoże psychologiczne. Nieatrakcyjny wygląd nie zachęca do pojawiania się na bieżni i składania wizyt w siłowni, jako że osoba otyła nie tylko szybko się męczy i traci oddech, ale również naraża się na ironiczne uwagi ze strony tych znajomych, którzy nie mają większych problemów z utrzymaniem wagi na właściwym poziomie. Pierre Dukan jest tego świadomy, najczęściej zaleca więc swoim pacjentom nie bieganie, pływanie i aerobik, ale przede wszystkim szybki marsz.

Badania naukowe potwierdzają, że jest on wcale nie mniej korzystny z punktu widzenia naszego zdrowia, nie da się przy tym zaprzeczyć temu, że nie obciąża on naszych stawów, a tym nie stanowi on zagrożenia dla zdrowia osób otyłych. Co ważne, szybkie spacery nie musza trwać długo, okazuje się bowiem, że nawet pół godziny dziennie na świeżym powietrzu może mieć zbawienny wpływ dla zdrowia oraz sylwetki osoby pozostającej na diecie. Co ważne, dieta białkowa przynosi rezultaty już w swojej pierwszej fazie, osoba, która zaczyna uprawiać sport spostrzega więc, że z dnia na dzień jest coraz szczuplejsza, wolniej się męczy, a dzięki ćwiczeniom, wygląda coraz bardziej atrakcyjnie. Nic nie działa bardziej motywująco, często okazuje się więc, że nawet osoby skarżące się na brak czasu zaczynają znajdować w ciągu dnia kilka chwil na ćwiczenia fizyczne.

Pierre Dukan radzi też osobom, które realizują opracowaną przez niego dietę białkową, aby raz na zawsze zrezygnowały z korzystania z windy. Jego zdaniem znakomite rezultaty przynosi zwłaszcza ta aktywność fizyczna, którą realizujemy systematycznie, a jednocześnie w jakimś stopniu przypadkowo. Wchodzenie i schodzenie po schodach spełnia te założenia przynosząc naprawdę satysfakcjonujące rezultaty.